RETOURNEREN
Terugbetaling, Retournering & 100% Gaurantee
Bij Meroda Cosmetics willen we dat je tevreden bent met onze hoogwaardige producten. We hebben twee belangrijke regels die dit ondersteunen:
1. 100% tevredenheidsgarantie, waarbij je ons product (binnen de eerste 14 dagen) voor een eerste keer kunt uitproberen en je geld terugkrijgt als je niet tevreden bent;
2. een geruststellend en toonaangevend 30 dagen geld-terug-beleid voor alle andere problemen die je ondervindt met je aankoop.
Lees hieronder ons retour- en terugbetalingsbeleid voor meer informatie over hoe je hiervan gebruik kunt maken.
Als ik een probleem heb - Hoe kan ik een terugbetaling/retour aanvragen?
Bij beide regels dien je contact met ons op te nemen om te laten weten dat je niet tevreden bent. De beste en snelste manier om dit te doen is via de Help knop rechtsonder in de app of op de webpagina's.
Hier kun je de simpele instructies volgen om de belangrijke gegevens te registreren die we nodig hebben om een terugbetaling, krediet, omruiling of retourzending (indien nodig) te starten.
Houd je bestelnummer, het e-mailadres dat je bij de bestelling hebt gebruikt, eventueel fotobewijs en details over het probleem bij de hand.
Als je er niet uitkomt, kun je ook gebruikmaken van de chatfunctie binnen de Help-knop. Je kunt dan chatten met onze AI-agent ‘Rosa’ of live met een medewerker van de klantenservice (doorgaans van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur CET).
Wil je liever mailen, dan kun je contact opnemen met de klantenservice via: support@merodacosmetics.com. We streven ernaar om binnen 24 uur na ontvangst van je e-mail (ma-vr) te reageren. Als je dus geen haast hebt, kun je ons een e-mail sturen. We beantwoorden je e-mail, dus kijk ook in je spamfolder als je na 24 uur nog niets hebt gehoord.
Het is belangrijk om deze 3 dingen te onthouden:
1. We hebben GEEN retourformulier, ook al bieden sommige ongerelateerde websites een verkeerd retouradres/formulier aan - gebruik deze niet. Als we je vragen om de producten/bestelling te retourneren, geven we je duidelijke instructies en in de meeste gevallen sturen we je een vooraf betaald retourlabel.
2. STUUR NIETS naar ons terug zonder EERST contact op te nemen via Help, Chat of e-mail, want dit kan je terugbetaling/omruiling beïnvloeden.
3. Producten die via onze website/app zijn gekocht, kunnen niet in een winkel worden geretourneerd. Ook kunnen we geen producten retour nemen die niet online bij Merodacosmetics.com zijn gekocht. Als je een product bij een van onze erkende retailers of verkooppunten hebt gekocht, neem dan rechtstreeks contact met hen op.
Onze 100% garantie
Als je onze producten hebt geprobeerd en je bent er om welke reden dan ook niet tevreden over? Bijvoorbeeld omdat de Changing Foundation niet bij je huidskleur past? Dan krijg je je volledige aankoopbedrag terug! (*zie de algemene voorwaarden voor meer informatie).
We kunnen je bestelling ook ruilen voor iets van dezelfde waarde dat beter bij je past. Meestal hoef je het product niet eens naar ons terug te sturen!
We vragen je alleen om ons de redenen
en, indien mogelijk, foto's of video's te geven, zodat we weten wat het probleem was. We willen onze producten blijven verbeteren en jouw feedback helpt ons daarbij!
In sommige gevallen kunnen we je echter vragen om het product naar ons terug te sturen (bijvoorbeeld bij een fabrieksfout of als je meerdere exemplaren van hetzelfde product hebt gekocht). Dit hangt af van de reden voor je terugbetalingsverzoek, je locatie en de waarde van je aankoop, maar een medewerker van de klantenservice zal dit tijdens je contact met ons bevestigen.
Als we je vragen om het product terug te sturen, moet je een aantal dingen doen om ervoor te zorgen dat je je geld terugkrijgt:
1. Volg het hierboven beschreven proces om contact op te nemen met onze klantenservice.
2. Voor beschadigde, defecte of verkeerde producten. Als onderdeel van dit proces moet je ons duidelijke foto's van het artikel, de productverpakking en de verzenddoos vanuit elke hoek sturen (zodat we eventuele schade, de vervaldatum, het LOT-nummer, de kleuren, de productnamen enz. kunnen
zien) voordat je verzoek kan worden verwerkt.
3. Voor meerdere exemplaren van hetzelfde product. Geretourneerde artikelen worden om kwaliteits- en hygiënische redenen gecontroleerd. Meerdere artikelen die in dezelfde bestelling zijn gekocht, moeten ongeopend en ongebruikt worden geretourneerd. Artikelen die geopend, gebruikt of beschadigd lijken, zullen de inspectie niet doorstaan en moeten veilig worden weggegooid zonder terugbetaling. Dit is om de veiligheid van al onze klanten te garanderen. We verkopen nooit gebruikte producten.
*100% garantievoorwaarden
1. Het verzoek om terugbetaling moet binnen 14 dagen na ontvangst van het product worden ingediend. Verzoeken die na deze periode worden ingediend, komen niet in aanmerking voor terugbetaling onder dit beleid.
2. Dit beleid geldt alleen voor onze cosmeticaproducten. Accessoires en hulpmiddelen die we aanbieden vallen niet onder deze aanbieding. Voor deze artikelen geldt onze vooraanstaande 30 dagen geld-terug-garantie (vanaf ontvangst van het product).
3. Deze 100% garantie geldt niet voor bundels of multipacks. Het is bedoeld om je te helpen onze producten uit te proberen zonder zorgen. Koop dus niet meer dan 1 exemplaar van hetzelfde product als je het wilt testen.
1. We willen dat je onze cosmetica kunt uitproberen zonder je zorgen te maken of het product wel bij je past! Daarom is dit een eenmalige aanbieding voor klanten die onze producten voor het eerst uitproberen. Het geldt niet voor klanten die hetzelfde product opnieuw bestellen.
2. Terugbetalingen worden gedaan via de oorspronkelijke betaalmethode die je voor de aankoop hebt gebruikt. Het kan tot 14 dagen duren vanaf de datum waarop je terugbetalingsverzoek door onze klantenservice is geaccepteerd om de terugbetaling te verwerken.
3. Als je bij je aankoop gebruik hebt gemaakt van een korting of promotie, wordt je terugbetaling berekend op basis van de door jou betaalde kortingsprijs, niet op basis van de basisprijs van het product zonder korting.
4. Als je bestelling in aanmerking kwam voor gratis verzending, maar na terugbetaling van je product het totale bedrag van de bestelling onder het bedrag voor gratis verzending komt, worden de verzendkosten in mindering gebracht op je terugbetaling. Dit komt door ons distributiebeleid van derden. We kunnen die kosten niet terugvorderen van onze partners.
5. Gratis cadeaus vallen niet onder dit beleid. Dit geldt ook voor onze ‘1+1 gratis’- en ‘cadeau bij aankoop’ aanbiedingen.
6. Gegraveerde of gepersonaliseerde artikelen kunnen niet worden geretourneerd of geruild, tenzij ze defect zijn na openen.
7. Misbruik van dit beleid leidt tot het vervallen van het recht op terugbetaling.
8. Voor niet-make-upproducten geldt ons standaard retourbeleid.
Standaard retourbeleid en ons 30 dagen geld-terug-beleid: Wat als ik een probleem heb met mijn bestelling?
1. Als je een probleem hebt met je bestelling, kunnen we je in de volgende gevallen een vervangend product sturen of je een terugbetaling aanbieden:
Je meldt je probleem binnen 30 dagen na aankoop van je product. Verzoeken die na deze periode worden ingediend, komen volgens dit beleid niet in aanmerking voor terugbetaling;
Het product was duidelijk beschadigd bij ontvangst. Je moet hiervoor foto's als
bewijs aanleveren (voordat je de doos opent).
Het product werkt niet zoals verwacht en is mogelijk defect. Ook hiervoor zijn
foto's of video's nodig om je verzoek in behandeling te nemen.
2. Als je voor je bestelling voor “Premium” verzending hebt betaald, kunnen we direct een vervangend product of een terugbetaling aanbieden. Als je voor standaardlevering hebt gekozen, hebben we bovenstaande informatie nodig voordat we je vervanging of terugbetaling kunnen verwerken.
3. We kunnen je vragen om het LOT-nummer van het beschadigde of defecte product, zodat we het probleem kunnen onderzoeken. Dit staat op de zijkant van de doos, samen met de vervaldatum.
4. Als je een set, bundel of multipack hebt besteld, kunnen we alleen het specifiek beschadigde artikel opnieuw verzenden of terugbetalen, en niet de volledige set, bundel of multipack.
5. We kunnen geen vervanging of terugbetaling aanbieden voor artikelen die meer dan 30 dagen vóór je eerste verzoek om retournering/terugbetaling/omruiling zijn geleverd.
6. Terugbetalingen worden gedaan via de oorspronkelijke betaalmethode die voor de aankoop is gebruikt. Het kan tot 14 dagen duren vanaf de datum waarop je terugbetalingsverzoek door onze klantenservice is geaccepteerd om de
terugbetaling te verwerken.
7. Als je bij je aankoop gebruik hebt gemaakt van een korting of promotie, wordt je terugbetaling berekend op basis van de door jou betaalde kortingsprijs, niet op basis van de basisprijs van het product zonder korting.
8. Als je bestelling in aanmerking kwam voor gratis verzending, maar na terugbetaling van je product het totale bedrag van de bestelling onder de drempel voor gratis verzending komt, worden de verzendkosten in mindering gebracht op je terugbetaling. Dit is te wijten aan ons distributiebeleid van derden. We kunnen die kosten niet terugvorderen van onze partners.
9. Gratis cadeaus vallen niet onder dit beleid. Dit geldt ook voor onze ‘1 + 1 gratis’-acties en ‘Checkout cadeau bij aankoop’-promoties.
10. Gegraveerde of gepersonaliseerde artikelen komen niet in aanmerking voor terugbetaling of omruiling, tenzij defect bij opening.
11. Misbruik van dit beleid leidt tot het verlies van het recht op terugbetaling.
12. We accepteren alleen retourzendingen van ongebruikte cosmetica met ongeopende verpakking. We raden je aan om ongewenste producten te delen met vrienden of familie, die misschien een andere ervaring met het product hebben. We geloven ook in duurzaamheid en willen de CO2-voetafdruk van onze producten verkleinen, dus in de meeste gevallen is het niet nodig om producten te retourneren (tenzij we specifiek om een retourzending vragen, die we dan betalen).
13. LET OP – RETOURNEER GEEN PRODUCTEN ZONDER EEN RETOURCODE. Als je producten naar ons terugstuurt VOORDAT je contact hebt opgenomen met de klantenservice om een retourlabel en retourcode te krijgen, dan kunnen we je geld of vervanging NIET verwerken. Alle retourzendingen moeten namelijk met een retourcode worden verwerkt in ons magazijn.
Onze klantenservice helpt je graag bij
het vinden van een goede oplossing. We willen dat je blijft genieten van onze producten en dat onze geweldige cosmetica een plekje krijgt in je make-uptas!
Disclaimer:
Meroda Cosmetics kan dit beleid op elk
moment zonder voorafgaande kennisgeving aanpassen. Alle wijzigingen in het beleid gaan direct in zodra ze op onze website worden geplaatst. Het is jouw verantwoordelijkheid om dit beleid regelmatig te checken op updates. Door iets te kopen bij Meroda Cosmetics, ga je akkoord met de voorwaarden van het
bovenstaande beleid.
Ik heb mijn bestelling ontvangen, maar de artikelen lijken tijdens het transport beschadigd te zijn of er lijkt met de doos te zijn geknoeid. Wat moet ik doen?
Het is belangrijk dat je dit ONMIDDELLIJK aan ons meldt. Als we een succesvol onderzoek willen starten met ons verzendcentrum of onze verzendpartners en de artikelen willen vervangen, moeten we dit binnen 7 dagen na ontvangst doen. We maken foto's van elke bestelling voordat we de doos sluiten, dus tijd is echt belangrijk om deze foto's te controleren en het onderzoek te starten. Neem contact met ons op via de knop "Help" op de website.
Een medewerker van onze klantenservice neemt binnen 48 uur contact met je op om het probleem op te lossen.
Ik heb een verkeerd/defect artikel ontvangen
Als je een defect of verkeerd artikel hebt ontvangen, maak dan foto's van het product, met de nadruk op het verkeerde artikel/de beschadiging en neem contact met ons op via de knop "Help" op de website.
Een medewerker van onze klantenservice neemt binnen 48 uur contact met je op om het probleem op te lossen.






